Moldovencele trebuiau să ajungă în Emiratele Arabe și să fie angajate în câmpul muncii cu un salariu de 10.000 de euro pe lună. În acest scop, acesta a intermediat comunicarea lor cu angajatoarea „Melisa”, care le-a promis cumpărarea biletelor de călătorie și locuințe gratuite, în camere separate.

Însă, ajunse la locul de muncă, acestea au realizat că se află în Ciprul de Nord, Turcia.

Potrivit victimelor, confuzia a avut la bază faptul că pe biletul electronic era indicat orașul, nu și țara, ceea ce le-a făcut să creadă că vor ajunge pe cale aeriană într-un oraș apropiat Dubaiului.

Victimele le-au obiectat „angajatorilor” că destinația este diferită și au vrut să revină la Chișinău. Însă, au fost deposedate de pașapoarte și puse la muncă chiar din prima zi. Zilnic, acestea trebuiau să deservească a câte 7-8 clienți, de care în unele cazuri erau maltratate, fără ca administrația să intervină. Munca era în regim de 24/24, care includea și dansurile din local.

Motivul invocat de către „angajatori” pentru interdicția lor să plece acasă a fost „datoria” de câteva mii de euro pe care victimele ar fi acumulat-o, atunci când aceștia „le-au cumpărat” de la prestatorul din Chișinău. Deși ultimul le-a promis un salariu de 10.000 euro lunar, una din victime s-a ales cu suma de 9.000 euro pentru perioada de 6 luni, iar altă victimă a revenit la Chișinău fără niciun ban, așa cum suma câștigată a fost direcționată pentru acoperirea datoriei inventate.

Potrivit victimelor, acestea au fost nevoite să accepte propunerea de a munci în străinătate din motive financiare: în cazul unei victime, tatăl îi decedase, iar cei patru frați din familie erau într-o situație precară; în cazul celei de-a doua victime, ambii părinți erau bolnavi, iar ea a vrut să-i ajute pe ei și pe fratele mai mic.

Curtea de Apel Chișinău a dispus ca condamnatul să-i ofere fiecărei victime a câte 50.000 lei în calitate de prejudiciu moral.