image
Sursa foto: recode.net

Facebook te va lăsa, în sfârșit, să ștergi istoricul; Când o să poți face asta

Facebook a anunțat încă de la începutul lui 2018 că va lansa o opțiune care le va permite utilizatorilor să își șteargă istoricul. Abia în 2019 se ține de cuvânt.

Opțiunea, numită „Clear History”, va lăsa utilizatorii să șteargă datele pe care Facebook le colectează despre ei din aplicații și site-uri terțe pe care un utilizator le accesează. David Wehner, CFO Facebook, a vorbit despre această nouă caracteristică la ediția din 2019 a conferinței Morgan Stanley Technology, Media & Telecom din San Francisco.

Facebok a făcut promisiuni încă din 2018, la puțin timp după audierea lui Mark Zuckerberg de către senatorii americani, în urma scandalului Cambridge Analytica prin care compania a permis o scurgere de date a milioane de utilizatori ai rețelei sociale. CEO-ul a anunțat că va implementa o asemenea opțiune prin care utilizatorii săi să aibă mai mult control asupra datelor lor.

Pe atunci, acesta descria instrumentul, într-o postare pe Facebook, ca unul care ar fi funcționat asemenea istoricului din browsere. Totuși, profilul tău de Facebook nu va fi la fel de bun în timp ce îți reînvață preferințele, a adăugat acesta, ca un soi de argument care să îi facă pe utilizatori să refuze activarea opțiunii.

Totuși, anunțul părea să fie doar o încercare prin care compania să-și reabiliteze imaginea după scandalul Cambridge Analytica, scrie Go4it.ro.

Nu este în totalitate clar modul în care instrumentul va funcționa. Facebook colectează o cantitate uriașă de informații despre activitatea ta, atât cea de pe platformă, cât și cea de pe alte site-uri sau aplicații. Deci „Clear History” ar putea avea un impact negativ asupra abilității companiei de a afișa reclame relevante pentru utilizatori. Ceea ce nu te prea privește.

David Wehner a declarat că implementarea acestei funcții va reprezenta o piedică pentru companie, pentru că nu va mai putea oferi reclame targetate cu precizia cu care face acest lucru în prezent. Acest lucru îi va afecta, implicit, și profitul, dacă suficienți utilizatori aleg să șteargă informațiile colectate de Facebook despre activitatea lor în mediul online.

Mark Zuckerberg a anunțat că plănuiește să înceapă testele în primăvara anului 2019. „Vrem să ne asigurăm că funcționează cum ar trebui pentru toată lumea de pe Facebook, ceea ce durează mai mult decât am anticipat”, a adăugat acesta într-o declarație pentru BuzzFeed.

Citeşte mai mult despre

Noutăţile partenerilor

comentarii: