„MEI a fost informat printr-o scrisoare despre această tranzacție. Concesionarea AIE a fost un act abuziv comis cu multe abateri de fosta guvernare. Pe lângă contractul fraudulos, s-au deconspirat scheme de contrabandă care au avut punct de pornire Aeroportul. Una din prioritățile importante ale guvernării este întoarcerea AIC, dar asta presupune o procedură complexă și complicată, care poate dura ani de zile, în diferite instanțe. Cât statul se va judeca, cei care au adjudecat AIE vor continua să facă bani pe spatele cetățenilor, minim prin această taxă de 9 euro”, a declarat Brânzan.

Potrivit ministrului Economiei, tranzacția de pe 19 august vine într-un context în care statul nu are nicio pârghie legală pentru a se implica.

„Poate fi un punct de pornire ca instituțiile de stat să se așeze la masa de discuții, să înțeleagă planurile și să renegocieze contractul, pentru a rebalansa situația în interesul cetățeanului. Voi solicita includerea pe masa Consiliului Suprem de Securitate a acestui subiect”, a menționat Vadim Brânzan.

„Reieșind din practica mea, rezilierea unui astfel de contract este un proces de ani de zile, implică costuri majore. Trebuie să angajăm avocați în diferite jurisdicții. Asta înseamnă de la 300 până la 3 mii de euro pe oră. Pentru a rezilia, trebuie demonstrată intenția frauduloasă. Cu acest contract s-a comis trădare înaltă de stat. Toate persoanele implicate trebuie să răspundă și vor răspunde”, a mai spus ministrul Economiei.

Aeroportul Internaţional Chişinău a fost dat în concesiune în 2013 pentru o perioadă de 49 de ani.