image
Sursa foto: Jurnal.md

Cinci acte, inclusiv extrasele privind lipsa sau existența datoriilor față de buget și cazierul judiciar, vor fi digitizate

Cinci documente legate de administrarea afacerilor vor fi digitizate. Un proiect de lege în acest sens a fost inițiat de deputatul PAS Dumitru Alaiba.

Este vorba de certificatul privind lipsa sau existența datoriilor la bugetul de stat, extrasul din Registrul bunurilor imobile, informația privind stagiul de cotizare, cazierul judiciar și informația din Registrul de stat și din actele de constituire ale persoanei juridice.

Potrivit proiectului, aceste documente vor fi generate și descărcate în format electronic prin intermediul cabinetului personal (mcabinet) și vor fi fără plată.

„Aceste „extrase” sunt doar birocrație în plus. Cetățeanul sau antreprenorul este impus să solicite informația de la o instituție ca să o prezinte altei instituții”, a menționat Dumitru Alaiba.

Inițiativa legislativă prevede și modificări la Codul de executare, care au menirea de a crea condițiile legale pentru utilizarea instrumentelor electronice, în interacțiunea autorităților și instituțiilor publice cu executorii judecătorești, în contextul procedurilor de executare.

Noutăţile partenerilor

comentarii: