Watchdog.MD a monitorizat conținutul știrilor la Prime, Canal2, Canal3 și Publika, posturi care au declarat că nu vor reflecta alegerile locale din Chișinău.

Potrivit experților, televiziunile controlate de Plahotniuc au continuat să facă partizanat politic și în turul doi, de data aceasta nu pentru Silvia Radu, ci pentru Ion Ceban.

Pe de o parte, nici una dintre acțiunile candidatului proeuropean Andrei Năstase, care ar putea să îi formeze o imagine bună în ochii alegătorilor, nu a fost reflectată. În schimb, imaginea lui Ion Ceban este creată într-o manieră pozitivă, cu știri care îl pun doar în ipostază de victimă sau drept un bun cunoscător al problemelor capitalei, spun experții.

Din numărul total de știri despre Andrei Năstase, difuzate de canalele din grupul GMG – 53% sunt cu conotație neutră și 47% cu conotație negativă. În cazul lui Ion Ceban – 47% sunt pozitive și 53% neutre.

Totodată, Watchdog.MD a calificat sancțiunea aplicată de către CCA celor 5 posturi TV controlate de Plahotniuc drept o sfidare a bunului simț și neconformă cu prevederile legislației.