image
Sursa foto: Markus Mainka//Facebook

Piloţii British Airways intră în grevă de la miezul nopţii: Majoritatea zborurilor, anulate

Piloţii British Airways vor începe o grevă de două zile la miezul nopţii, nemulţumiţi de salarii şi de condiţiile de muncă, relatează BBC.

Pasagerii au fost sfătuiţi să nu meargă la aeroporturi, iar British Airways spune că majoritatea călătorilor au apelat la soluţii alternative.

Atât British Airways (BA), cât şi sindicatul piloţilor, Balpa, au spus că sunt dispuşi să înceapă noi discuţii. Cu toate acestea, marea majoritate a zborurilor BA care decolează din Marea Britanie luni şi marţi au fost anulate.

De asemenea, va vor fi afectate şi zborurile înainte şi după grevă.

În cel mai recent anunţ, BA a spus: „rămânem pregătiţi şi dispuşi să revenim la discuţiile cu Balpa”.

Între timp, Balpa a indicat că „piloţii BA ar putea renunţa la grevă dacă compania aeriană acceptă să negocieze o nouă propunere”. Sindicatul adaugă că grevele sunt o „ultimă soluţie”, născută din „frustrarea enormă” generată de managementul companiei aeriene.

Piloţii au respins anterior o creştere a salariilor în valoare de 11,5% pe parcursul a trei ani, propusă de compania aeriană în iulie.

Balpa spune că membrii săi au avut creşteri mai mici ale salariilor şi au făcut sacrificii în ultimii ani. Sindiactul insistă că acum, când performanţele financiare ale BA s-au îmbunătăţit, iar compania mamă IAG raportează o creştere a profiturilor de 9% anul trecut, ar trebui să beneficieze de creşterea câştigurilor, scrie mediafax.ro.

BA spune că piloţii săi primesc deja salarii „la nivel mondial”. Compania aeriană consideră că oferta de salarii este „corectă şi generoasă” şi că, dacă este suficient de bună pentru însoţitorii de zbor, pentru personalul de la sol şi pentru ingineri - ale căror sindicate, Unite şi GMB, au acceptat - ar trebui să fie suficient de bună pentru piloţi şi ei.

Compania aeriană spune că, după creşterea salariilor cu 11,5%, după trei ani unii piloţi ar putea lua acasă mai mult de 200.000 de lire sterline pe an.

Vineri, BA a spus că „marea majoritate” a clienţilor afectaţi au acceptat fie o rambursare, fie au fost de acord să zboare la o altă dată sau cu o altă companie aeriană.

Citeşte mai mult despre

Noutăţile partenerilor

comentarii: