image
Sursa foto: AP

Exporturile de ceasuri elveţiene, cea mai mică creştere din ultimii trei ani

Exporturile de ceasuri elveţiene au crescut în 2019 comparativ cu 2018, însă ritmul de creştere a fost cel mai mic din ultimii trei ani, în condiţiile în care piaţa pentru ceasurile mai ieftine s-a evaporat, iar epidemia de coronavirus ameninţă să afecteze industria de orologerie, transmite Bloomberg.

Datele statistice publicate marţi de Federaţia Industriei Elveţiene de Orologerie arată că exporturile de ceasuri au crescut cu 2,4%, până la 21,7 miliarde franci (22,4 miliarde dolari) în 2019. Cu toate acestea, exporturile spre Hong Kong, o piaţă de export importantă, au scăzut cu 11% pe fondul protestelor violente din această metropolă care au dus la închiderea magazinelor.

În pofida evoluţiilor negative din Hong Kong, Asia este în continuare responsabilă pentru mai mult de jumătate (53%) din cifra de afaceri generată de exporturile de ceasuri elveţiene în 2019 în timp ce Europa a fost responsabilă pentru 30% iar America 15%, scrie Agerpres.

Federaţia Industriei Elveţiene de Orologerie a mai informat că, în timp ce valoarea exporturilor de ceasuri a crescut în 2019, în termeni de volum, numărul de ceasuri exportate a scăzut cu 13% până la 20,5 milioane unităţi, cel mai redus nivel de după 1984, în condiţiile în care industria s-a concentrat pe limitarea producţiei şi tranziţia spre modele cu preşuri mai mari.

Potrivit analiştilor, ceasurile cu preţuri mai mici au probleme în a face faţă concurenţei venite din partea caselor de modă şi a ceasurilor inteligente. Aceasta este o veste proastă pentru grupul elveţian Swatch Group AG, care obţine o mare parte din venituri de pe urma unor mărci mai ieftine precum Swatch şi Tissot.

În 2020, producătorii elveţieni de ceasuri vor avea dificultăţi în a găsi alte pieţe care să compenseze pentru piaţa din China, unde consumul ar urma să scadă pe fondul extinderii epidemiei de coronavirus. Autorităţile de la Beijing au limitat călătoriile pentru 40 de milioane de persoane în timpul Anului Nou chinezesc, o perioadă de vârf pentru cadouri.

Epidemia de coronavirus ar putea duce la o diminuare cu până la 8% a veniturilor pentru companiile care realizează produse de lux în acest an, susţine Piral Dadhania, analist la RBC. Potrivit acestuia, firmele care produc produse de lux generează aproximativ 35% din venituri de pe urma consumatorilor chinezi. De asemenea, în 2003, epidemia de SRAS a dus la o scădere de 20% a călătoriilor internaţionale.

Industria de orologerie reprezintă aproximativ 10% din exporturile totale ale Elveţiei şi asigură aproximativ 57.000 de locuri de muncă.

Citeşte mai mult despre

Noutăţile partenerilor

comentarii: