image
Sursa foto: Jurnal.md

CCA a aprobat ultimii doi membri ai comisiei de licitație care va alege măsurătorul audiențelor TV

Comisia de licitație care va trebui să aleagă compania de măsurare a cotelor de audiență în audiovizual este completă. Consiliul Coordonator al Audiovizualului a aprobat doi reprezentanți din partea clienților de publicitate.

Cei doi reprezentanți au fost desemnați de o rețea de magazine de electrocasnice și un producător de bere.

În total, comisia de licitație care va alege măsurătorul de audiențe are 15 membri.

Din partea radiodifuzorilor au fost desemnați cinci reprezentanți: Prime TV, Exclusiv TV, postul public Moldova 1, Canal 3 și N4.

Alți cinci membri ai comisiei vor reprezenta agențiile de publicitate Eficient Media (fondatori Alla Malinovscaia și Andrei Copoț), Maximize (fondator Diana Boico), Prior Media (fondatori Alexandr Spatari, Vladislav Botnarenco), Target Group Worldwide (fondatori Sergiu Diaconu și Adela Baxan-Diaconu), IPG – Initiative (fondatori Marina Ochișor, Elena Bajan).

CCA a aprobat un reprezentant din partea Moldtelecom, ca unul dintre clienții locali de publicitate care a alocat cel mai mare buget pentru publicitate TV în anul 2018.

La fel, CCA a aprobat câte un reprezentant din partea caselor de vânzări Casa Media Corp. (fondator Dorin Pavelescu) și Exclusiv Sales House (fondator P.P. EXCLUSIV MEDIA S.R.L., care aparține lui Corneliu Furculiță).

Casa Media Corp deține drepturi de a plasa publicitatea audiovizuală pentru posturile de televiziune: Prime, Canal 2, Canal 3, Publika TV, CTC Moldova, Familia Domashniy, N 4 și Ren-Moldova, iar Exclusiv Sales House - la posturile de televiziune NTV Moldova (proprietar - Corneliu Furculiță), Exclusive TV și Accent TV. Casa Media Corp. plasează publicitatea pentru posturile de televiziune, care au afiliere cu Partidul Democrat, iar Exclusive House pentru radiodifuzorii care au afiliere cu Partidul Socialiștilor.

Anterior, PRO TV Chișinău, RTR-Moldova, Jurnal TV și TV 8 au depus o plângere comună la Consiliul Concurenței (CC), în care au acuzat casele de vânzări publicitate - Casa Media și Exclusive Sales House - că ar fi încheiat o înțelegere de cartel, creând astfel abuz de poziție dominantă pe piață. Cele două case de publicitate au negat acest fapt.

Citeşte mai mult despre

Noutăţile partenerilor

comentarii: