Reprezentanții Agenției Națională pentru Siguranța Alimentară, care au organizat astăzi o conferință de presă privind protecția consumatorului, au anunţat că, de la începutul anului, au recepţionat 326 de plângeri de la consumatori în legătură cu calitatea produselor.

Potrivit informaţiilor, cel mai mult moldovenii se plâng pe calitatea produselor alimentare, nerespectarea termenilor de valabilitate a produselor, practici comerciale incorecte (diferența preţurilor raft - casă), prestarea serviciilor necalitative, întocmirea incorectă a indicatoarelor de preţuri, nerespectarea normelor igienice şi sanitar-veterinare.

În aceste condiţii, angajaţii ANSA au întocmit 168 procese-verbale cu privire la contravenţie şi 208 de prescripţii de înlăturare a neconformităţilor.

Amintim că recent Republica Moldova a fost zguduită de scandalul lactatelor. Testele ANSA au confirmat că o mare parte din lactatele din magazine conţin grăsimi vegetale.