Potrivit procurorilor, în iulie 2015, Consiliul municipal Chişinău a anunţat iniţierea licitaţiei privind organizarea şi gestionarea parcărilor cu plată în capitală. Investigaţiile au relevat însă că, cerinţele obligatorii au fost majorate nemotivat prin adăugarea ca exigenţă faţă de ofertanţi demonstrarea efectuării a minimum 6.000.000 de tranzacţii de parcare în ultimii 3 ani, precum şi dovada prestării serviciilor de parcare auto cu plată prin intermediul tehnologiilor de plată electronice în nu mai puţin de 5 oraşe in ultimii 2 ani. Deşi caietul de sarcini a fost cumpărat de 16 companii, doar două au depus ofertele pentru participare - nerezidenta EME PARKLEITSYSTEM GmbH şi rezidenta Sizif-L SRL, ultima fiind descalificată din motiv că nu ar fi prezentat toate actele.

După încheierea contractului între Primăria Chişinău şi compania câştigătoare a fost iniţiată o urmărire penală pe faptul depăşirii atribuţiilor de serviciu de către factorii de decizie ai Primăriei şi abuzului în serviciu comis de către reprezentanţi ai unor agenţi economici. Dosarul a fost deschis în legătură cu existenţa unor bănuieli rezonabile că viceprimarul ar fi semnat contractul fără aprobarea acestuia de către Consiliul Municipal Chişinău, în condiţiile în care Legea cu privire la parteneriatul public privat stabileşte expres că, după desemnarea câştigătorului, se negociază clauzele contractuale şi doar după aceasta proiectul se transmite spre aprobare şi semnare Consiliului Municipal Chişinău.

Pe durata anchetei, au fost documentate întâlniri periodice ale Şefului DGTPCC cu un om de afaceri, despre care există probe că ar fi gestionarul din umbră al agentului economic câştigător, al altor companii de parking, dar şi al unor off-shoruri. Potrivit înţelegerilor dintre şeful DGTPCC cu omul de afaceri, acesta i-a promis că poate interveni pe lângă edilul capitalei în vederea iniţierii implementării respectivului proiect în schimbul cedării a 26% din capitalul social al companiei care urma a fi desemnată câştigătoare. Ulterior, propunerea omului de afaceri a fost acceptată de primar cu condiţia partajării în mod egal între cei doi a cotei de 26%. Prin urmare, la indicaţia Primarului municipiului Chişinău a fost iniţiată procedura de organizare a concursului, chiar dacă termenul de desfăşurare deja expirase.

Astfel, procurorii anticorupţie şi ofiţerii Centrului Naţional Anticorupţie au colectat probe care confirmă faptul că licitaţia privind parteneriatul public-privat a fost trucată, iar funcţionarii Primăriei şi reprezentanţii companiei câştigătoare ar fi acţionat în complicitate.

Cauza penală în privinţa Şeful Direcţiei Generale Transport Public şi Căi de Comunicaţie (DGTPCC) a Primăriei municipiului Chişinău a fost disjunsă din cauza penală iniţială unde figurează şi alte persoane implicate în trucarea licitaţiei de selectare a companiilor care urmau să se ocupe de amenajarea parcărilor cu plată în capitală. La moment, procurorii anticorupţie în comun cu ofiţerii Centrului Naţional Anticorupţie efectuează acţiuni de urmărire penală şi măsuri speciale de investigaţii pentru finalizarea urmăririi penale.

De notat că, învinuitul a încheiat cu procurorul acord de recunoaştere a vinovăţiei, cauza penală urmând a fi examinată de către instanţa de judecată în procedură specială. Legislaţia procesual-penală statuează că, acordul de recunoaştere a vinovăţiei este o tranzacţie încheiată între procuror şi învinuit, care şi-a dat consimţământul de a-şi recunoaşte vina în schimbul unei pedepse reduse.

Inculpatul este cercetat în stare de arest la domiciliu, iar dacă vina lui va fi demonstrată, acesta riscă amendă în mărime de la 3000 la 4000 unităţi convenţionale sau închisoare de până la 6 ani.