Amintim că procurorii şi ofiţerii anticorupţie au declarat că după ce a fost anunţată licitaţia privind parcările cu plată, cerinţele obligatorii au fost modificate nemotivat. S-a stabilit că, deşi caietul de sarcini a fost cumpărat de 16 companii, doar două au depus ofertele pentru participare, iar într-un final, una a fost descalificată pe motiv că nu ar fi prezentat toate actele.

Dosarul a fost iniţiat după ce viceprimarul capitalei, care la fel figurează în cauza penală, ar fi semnat contractul cu firma câştigătoare fără aprobarea Consiliului Municipal.

Pe durata anchetei, au fost documentate întâlniri periodice ale lui Gamreţchi cu un om de afaceri, despre care există probe că ar fi gestionarul din umbră al întreprinderii câştigătoare, al altor companii de parking, dar şi al unor firme offshor.

Şeful Direcţiei Transport i-ar fi promis antreprenorului că ar putea să se înţeleagă cu primarul capitalei pentru implementarea proiectului în schimbul a 26 la sută din capitalul social al companiei.

„Astfel, la indicaţia lui Dorin Chirtoacă ar fi fost iniţiată procedura de organizare a concursului, chiar dacă termenul de desfăşurare expirase”, se mai arata în probele din dosar.