Într-un studiu, cercetători de la ”Marshall Space Flight Center” din Huntsville, Alabama (SUA), au analizat datele a World Wide Lightning Location Network, o reţea de senzori care localizează fulgerele de peste tot de pe glob, şi au observat că traseul navelor din Oceanul Indian se suprapune cu o ocurenţă mai mare a furtunilor cu trăsnete.

În urma localizării a 1,5 miliarde de fulgere din perioada 2005 - 2016, echipa a descoperit că au existat de două ori mai multe fulgere pe rutele majore ale navelor care străbăteau Oceanul Indian, scrie Science Daily.

Moleculele de apă au nevoie de aerosoli pentru a se condensa în nori. Atunci când atmosfera are puţine particule de aerosoli, cum se întâmplă în cazul atmosferei de deasupra oceanului, moleculele de apă nu au pe ce particule să condenseze, astfel particulele de apă vor fi şi mai mari (şi mai grele)

Atunci când aerosolii sunt adăugaţi în atmosferă, precum emisiile navelor, picăturile de apă sunt mai mici şi mai uşoare, ceea ce determină ca acestea să urce la o altitudine mai mare, chiar şi la limita de îngheţ. Mai multă gheaţă creează mai multă energie statică, deci mai multe fulgere. Altfel spus, norii devin electrificaţi atunci când particulele de gheaţă se lovesc între ele.