''Am descoperit 27 de dimensiuni diferite ale emoţiilor în urma interpretării rezultatelor participanţilor,'' a declarat autorul studiului, Dacher Keltner, profesor de psihologie.


În cadrul studiului, 853 de bărbaţi şi femei au vizionat mai multe filmuleţe care provoacă diferite emoţii. Trei grupuri separate au vizionat imaginile şi au completat ulterior un raport. Primul grup şi-a exprimat emoţiile liber. Al doilea grup a oferit calificative privind intestitatea stărilor de admiraţie, frică, furie, anxietate, plictiseală, calm, confuzie, frică, interes, nostalgie, mândrie, satisfacţie, dorinţă sexuală, surprindere, simpatie, triumf, stânjenire, entuziasm, oroare, interes, adoraţie sau amuzament.  

Al treilea grup şi-a notat emoţiile pe o scală de la 1 la 9 în funcţie de emoţia pozitivă sau negativă, cea de entuziasm sau calm şi dominanţă versus submisivitate. 

Rezultatele au dovedit că participanţii au resimţit aceleaşi emoţii pentru aceleaşi videoclipuri, astfel cercetătorii au reuşit să identifice 27 de categorii diferite de emoţii.