Cel mai valoros brand din lume în 2017 este Google, gigantul american a cărui valoare de brand este estimată la aproape 246 de miliarde de dolari, în creştere cu 7% faţă de anul trecut (când se afla tot pe locul 1 în acest clasament). Pe locul 2 (la fel ca în 2016) în topul celor mai valoroase branduri la nivel global se află Apple, cu o valoare estimată la circa 235 de miliarde de dolari, în creştere cu 3% faţă de anul trecut. De asemenea, Microsoft ocupă locul trei în clasament, cu un brand estimat la o valoare de 143 de miliarde de dolari, în creştere cu 18% faţă de anul trecut.
O evoluţie spectaculoasă a avut-o retailerul american Amazon, care înregistrează cea mai mare creştere în valoare nominală dintre brandurile din Top 100, ajungând la o valoare de 139,3 miliarde de dolari (Ă41% faţă de anul trecut), clasându-se pe locul 4 în top (faţă de locul 7 ocupat în 2016). „Gigantul din retail a continuat să se concentreze asupra ecosistemului său tehnologic construit pentru a răspunde unei varietăţi de nevoi ale consumatorilor, cum ar fi cele de cumpărare online, livrare rapidă şi entertainment, şi a introdus noi servicii bazate pe inteligenţă artificială cum ar fi livrarea alimentelor şi asistentul personal inteligent Alexa”, spun autorii studiului.
Valoarea brandului Facebook, ocupantul locului 5, a crescut cu +27%, ajungând la valoarea de 129,8 miliarde de dolari.
Valoarea cumulată a primelor cinci branduri din Top 100 BrandZ reprezintă 25% din valoarea totală a celor 100 de mărci din clasament.
Un alt rezultat al cercetării de anul acesta îl reprezintă intrarea în top 10 a mărcii chineze Tencent (care ocupă locul 8, cu o valoare de 108 miliarde de dolari), în urma unei creşteri de +27%.
Cercetarea BrandZ evaluează brandurile în funcţie de răspunsurile a peste trei milioane de consumatori la nivel global şi de analiza performanţei financiare (utilizând date de la Bloomberg şi Kantar Worldpanel). Primele 10 clasate din BrandZ în 2017 valorează aproape cât valorau, însumat, toate mărcile din Top 100 în 2006 (1,42 trilioane de dolari vs. 1,44 trilioane de dolari) şi au crescut cu +249% ca valoare, comparativ cu creşterea de +152% a întregului top 100.