Cel mai valoros brand din lume în 2017 este Google, gigantul american a cărui valoare de brand este estimată la aproape 246 de miliarde de dolari, în creştere cu 7% faţă de anul trecut (când se afla tot pe locul 1 în acest clasament). Pe locul 2 (la fel ca în 2016) în topul ce­lor mai valoroase branduri la nivel glo­bal se află Apple, cu o valoare estimată la circa 235 de miliarde de dolari, în creştere cu 3% faţă de anul trecut. De asemenea, Microsoft ocupă locul trei în clasament, cu un brand estimat la o valoare de 143 de miliarde de dolari, în creştere cu 18% faţă de anul trecut.

O evoluţie spectaculoasă a avut-o retailerul american Amazon, care înre­gis­trează cea mai mare creştere în va­loare nominală dintre brandurile din Top 100, ajungând la o valoare de 139,3 mi­­liarde de dolari (Ă41% faţă de anul trecut), clasându-se pe locul 4 în top (faţă de locul 7 ocupat în 2016). „Gigantul din retail a continuat să se concentreze asupra ecosistemului său tehnologic construit pentru a răspunde unei varietăţi de nevoi ale consu­ma­torilor, cum ar fi cele de cumpărare online, livrare rapidă şi entertainment, şi a introdus noi servicii bazate pe inteligenţă artificială cum ar fi livrarea alimentelor şi asistentul personal inteligent Alexa”, spun autorii studiului.

Valoarea brandului Facebook, ocu­pan­tul locului 5, a crescut cu +27%, ajun­­­gând la valoarea de 129,8 miliarde de dolari.

Valoarea cumulată a primelor cinci branduri din Top 100 BrandZ reprezintă 25% din valoarea totală a celor 100 de mărci din clasament.

Un alt rezultat al cercetării de anul acesta îl reprezintă intrarea în top 10 a mărcii chineze Tencent (care ocupă locul 8, cu o valoare de 108 miliarde de dolari), în urma unei creşteri de +27%.

Cercetarea BrandZ evaluează bran­du­rile în funcţie de răspunsurile a peste trei milioane de consumatori la nivel glo­bal şi de analiza performanţei finan­ciare (utili­zând date de la Bloom­berg şi Kantar Worldpanel). Primele 10 cla­­sate din BrandZ în 2017 valorează a­proa­pe cât valorau, însumat, toate măr­cile din Top 100 în 2006 (1,42 trilioane de dolari vs. 1,44 trilioane de dolari) şi au crescut cu +249% ca valoare, com­pa­rativ cu creşterea de +152% a întregului top 100.