Conform astronomului Chris Impey, cercetătorii sunt pe punctul de a descoperi microbi pe alte planete, precum Luna lui Jupiter,  Europa, deoarece acestea conţin condiţiile prielnice dezvoltării vieţii, informează Mail Online.

Deşi experţii cercetează cerul de zeci de ani, expertul susţine că am putea detecta viaţă microbiană în următorii 10 sau 15 ani, cu ajutorul instrumentelor de pe telescopul James Webb. ,,Pariez totul pe descoperirea vieţii microbiene în următorii 10-15 ani, dar nu pot garanta că vom detecta şi forme de viaţă inteligente,'' a afirmat profesorul Impey din cadrul Universităţii din Arizona.

Cercetătorul susţine că cele mai mari posibilităţi de detectare a formelor de viaţă extraterestre se află în sistemul nostru solar.  Un satelit propice pentru o astfel de descoperire este Europa, a şasea cea mai mare Lună a lui Jupiter, pe care cercetătorii au început să o studieze recent. Luna deţine caracteristici asemănătoare Pământului, însă este acoperită de oceane cu apă sărată îngheţate din cauza distanţei dintre corpul ceresc şi Soare.

NASA şi ESA au anunţat recent lansarea unei misiuni viitoare pentru o mai bună înţelegere a corpurilor cereşti acoperite de apă. Conform profesorului, studierea atmosferei de pe aceste corpuri cereşti este extrem de importantă pentru stabilirea posibilităţii existenţei vieţii extraterestre.