Studiul, condus de Madhan Tirumalai, a observat evoluţia bacteriei E. coli pe parcursul a mai mult de 1.000 de generaţii într-un container care simula microgravitaţia, scrie Futurism.

Cercetătorul a găsit că bacteria a avut 16 mutaţii, iar atunci când a fost plasată lângă celule normale de E. coli au dezvoltat de trei ori mai multe colonii şi au menţinut un avantaj adaptativ. Mai mult, adaptările acestora au rămas şi după ce savanţii au încercat să le şteargă.

Unele mutaţii au fost aşadar îngrijorătoare, celulele devenind mai robuste şi mai virulente. Din fericire, E. coli a fost susceptibil la antibiotice.

Studiul relevă un aspect care trebuie luat în considerare. E. coli este o bacterie relativ inofensivă, alte bacterii sau microorganisme pot pune în pericol misiunile spaţiale viitoare, în cazul în care vor suferi mutaţii care le vor face imune la tratament.

De asemenea, un studiu din 2013 a arătat că sistemul imunitar al oamenilor este slăbit în spaţiu, iar „celulele nu mai pot răspunde împotriva patogenilor”.

Tirumalai precizează că „avem nevoie de mai multe astfel de experimente, mai ales în contextul în care misiunile spaţiale devin mai dese”.