Agenţia Spaţială Americană şi-a făcut un obicei din a ţine comunitatea ştiinţifică şi nu numai cu sufletul la gură. Ultimul anunţ important făcut de NASA a fost în luna februarie, când a informat că a descoperit şapte planete care orbitează în jurul unei stele, în afara sistemului nostru solar, la o distanţă de 39 de ani lumină de Terra şi care au potenţialul de a găzdui forme de viaţă.

Cercetătorii se întreabă însă de ceva vreme dacă nu cumva omenirea a căutat viaţă extraterestră în locuri greşite. Unii oameni de ştiinţă cred că sunt şanse mai mari să găsim aşa ceva în oceanele de pe sateliţii naturali ai unor planete din sistemul nostru solar.

De exemplu, pe Enceladus, unul dintre sateliţii planetei Saturn. Acolo se află un ocean de mari dimensiuni, ascuns însă sub o crustă groasă de gheaţă, după cum a descoperit acum câţiva ani misiunea Cassini. Problema e cum ajungem pe acest satelit natural al lui Saturn, ţinând cont că el se află la nu mai puţin de 1,2 miliarde de kilometri distanţă de Terra.

Un alt corp ceresc care le-a atras atenţia cercetătorilor de la NASA este Europa, una dintre lunile planetei Jupiter. Agenţia Spaţială Americană vrea să trimită o misiune robotizată pe Europa, un enigmatic corp ceresc pe care s-ar afla un ocean ce ar putea adăposti forme de viaţă, cred oamenii de ştiinţă.

Europa este o minge îndepărtată de gheaţă ce găzduieşte un ocean gigantic sub scoarţa sa, probabil de zece ori mai adânc decât orice ocean de pe Terra.

Europa are un aspect cu totul şi cu totul special, de-a dreptul fascinant pentru unii oameni de ştiinţă. Imaginile surprinse de-a lungul timpului arată un corp ceresc ceva mai mic decât Luna noastră, de culoare gri, brăzdat de nişte misterioase "vene" roşiatice. Acestea ar putea fi rezultatul faptului că scoarţa de pe Europa a crăpat din loc în loc, lăsând să iasă la suprafaţă râuri de apă murdară, care au îngheţat şi ele.

Nu în ultimul rând (şi aceasta nu este o glumă!), să mai notăm că NASA intenţionează să trimită un submarin în spaţiu. Acest lucru se va întâmpla în jurul anului 2040, când Agenţia Spaţială Americană va explora oceanele de hidrocarburi de pe Titan, cel mai mare dintre sateliţii naturali ai planetei Saturn.