Utilizatorii intră pe aceste reţele din motive pozitive şi pentru a se distra. Cei mai mulţi (65%) le folosesc pentru a păstra legătura cu prieteni şi colegi, dar şi pentru a vedea postări amuzante (60%). De asemenea, oamenii petrec destul de mult timp aici pentru a-şi crea profilul digital şi a-l umple cu tot felul de momente frumoase, postând lucruri care îi fac să zâmbească (61%) şi spunându-le celor din lista de prieteni ce bine se distrează în vacanţe (43%).

În cadrul unui sondaj la care au participat 16.750 de persoane din toată lumea, Kaspersky Lab a scos la iveală frustrarea oamenilor referitoare la social media. Utilizatorii rămân, din diverse motive, de multe ori cu emoţii negative, după ce petrec timp pe reţelele de socializare.

Dacă nu este deloc surprinzător ca 72% dintre utilizatori sunt deranjaţi de publicitatea care a devenit agresivă şi le întrerupe comunicările online, există motive suplimentare de frustrare. În ciuda dorinţei de a avea sentimente pozitive în urma interacţiunilor pe reţelele de socializare, atunci când vad postările fericite ale prietenilor despre vacanţe, hobby-uri şi petreceri, utilizatorii rămân deseori cu sentimentul amar că alţii se bucură de viaţă mai mult decât ei. 59% dintre respondenţi s-au simţit nefericiţi când au vazut fotografiile prietenilor de la o petrecere la care nu au fost invitaţi, iar 45% au mărturisit că pozele din vacanţa prietenilor au avut o influenţă negativă asupra lor. 37% dintre participanţi au spus că, uitându-se la postările lor anterioare, făcute în momente fericite, au senzaţia că trecutul era mai bun decât viaţa lor din prezent.

O cercetare anterioară a arătat, de asemenea, frustrarea oamenilor legată de social media, 78% dintre cei intervievaţi spunând că au luat în calcul posibilitatea de a renunţa la conturile de pe reţelele de socializare. Singurul lucru care îi face să rămână este frica de a nu-si pierde amintirile digitale, cum sunt fotografiile, precum şi contactul cu prietenii. Păstrarea legăturii cu prietenii poate fi o problemă dificil de rezolvat, dar Kaspersky Lab lucrează pentru a găsi o soluţie care să îi ajute pe utilizatori să îşi păstreze amintirile digitale.

'Legătura noastră cu reţelele de socializare a ajuns într-un cerc vicios. Vrem să mergem pe platformele preferate pentru a le spune persoanelor din lista de contacte despre lucrurile pozitive din viaţa noastră. Dar realitatea este că toată lumea face acelaşi lucru, iar atunci când intrăm în contul nostru suntem bombardaţi de imagini cu prietenii noştri care se distrează. E simplu să vezi de ce este acesta un motiv de deprimare şi de ce atât de mulţi se gândesc să renunţe la conturile de pe reţelele de socializare. Utilizatorii se simt prinşi în capcană, pentru că au atât de multe amintiri frumoase păstrate aici şi nu vor să piardă accesul la ele', spune Evgeny Chereshnev, Head of Social Media la Kaspersky Lab.

Pentru a-i ajuta pe oameni să decidă fără constrângeri dacă vor să-şi păstreze conturile pe reţelele de socializare sau nu, fără să-şi piardă amintirile digitale, Kaspersky Lab dezvoltă o noua aplicaţie, FFForget care le va permite utilizatorilor să îşi facă backup la toate amintirile lor de pe reţelele de socializare pe care le folosesc şi să le păstreze într-un container sigur, criptat. Aplicaţia FFForget este programată pentru 2017.