Există diferenţe semnificative asupra modului în care oamenii folosesc platformele media online, iar cercetătorii încearcă să stabilească de ce se întâmplă acest lucru. Acest nou studiu desfăşurat asupra unui grup de gemeni sugerează că o parte din răspunsuri sunt înscrise în ADN.

Cercetătorii de la King's College din Londra au analizat conţinutul media online utilizat de peste 8.500 de gemeni (identici şi non-identici), cu vârsta de 16 ani.

Gemenii identici au 100% ADN comun, în timp ce aceia care nu sunt identici au doar 50% ADN comun.

Cercetătorii au concluzionat că genele, sau ereditatea, sunt responsabile pentru mai mult de o treime din diferenţele privind modul de utilizare al conţinutului educaţional online, a jocurilor sau a formelor de divertisment digital.
„Rezultatele noastre sunt în contradicţie cu popularele teorii ale efectelor media, care de obicei consideră media ca o entitate externă care are un anumit tip de influenţă — fie că este pozitivă sau negativă — asupra consumatorilor neajutoraţi”, potrivit coordonatoarei studiului Ziada Ayorech.

„Identificarea faptului că diferenţele de ADN influenţează substanţial modul în care indivizii interacţionează cu media aşează consumatorul pe scaunul şoferului, lăsându-l să selecteze şi să modifice expunerea sa media în funcţie de nevoile sale”, susţine cercetătoarea Ayorech, care face parte din Institutul de Psihiatrie, Psihologie şi Neuroştiinţe din cadrul King's College.

Însă factorii de mediu — respectiv accesul la dispozitivele media — au jucat un rol mai mare decât cei genetici.

Chiar dacă studiul a identificat o legătură între genele umane şi activitatea online, nu a putut fi stabilită o relaţie de cauzalitate în acest sens.

Studiul a fost publicat în jurnalul ştiinţific PLOS One.