Denumită Proxima b, această planetă este situată într-o zonă „locuibilă" care permite prezenţa apei lichide, o condiţie necesară vieţii. Datorită apropierii sale, Proxima b ar putea fi prima exoplanetă, care să poată fi vizitată de o sondă spaţială, dacă oamenii vor reuşi să dezvolte tehnologia necesară, a declarat Julien Morin, unul din autorii studiului.

Proxima Centauri face parte din sistemul Alpha Centauri, cel mai apropiat sistem stelar de Sistemul Solar, aflat la o distanţă de aproximativ 4,35 ani-lumină de sistemul nostru solar.

Deşi cercetătorii consideră această exoplanetă, „atât de aproape" de noi, este totuşi mult prea departe pentru a putea ajunge la ea utilizând tehnologia spaţială actuală. Un an-lumină reprezintă distanţa parcursă de lumină într-un an, iar viteza luminii este de aproximativ 300.000 de kilometri pe secundă.

NASA a anunţat descoperirea de noi planete în trecut, dar cele mai multe dintre aceste lumi erau fie prea fierbinţi fie prea reci pentru a găzdui apă sub formă lichidă.