Din totdeauna, crezul celor de la Google a fost realizarea unei experienţe online mai bune pentru toată lumea. În contextul în care cea mai mare parte a traficului de internet se realizează acum de pe mobile, Google a încercat să-şi axeze atenţia către experienţa de navigare pe internet de pe smartphone-uri şi tablete.

Premisa este simplă. Cu toţii am întâmpinat, când navigam pe internet de pe smartphone, site-uri care ne serveau reclame pe întregul ecran într-o manieră ce părea imposibil de ignorat. Mai mult decât atât, nu părea posibil să închideţi acele reclame fără să închideţi complet pagina web, renunţând astfel să mai accesaţi conţinutul pentru care aţi dat click pe link-ul din spate. Din fericire, nu suntem singurii frustraţi de acest fenomen, iar Google are şi puterea de a face ceva în prevenirea sa.

Începând cu anul viitor, toate site-urile care servesc reclame într-o manieră agresivă, greu de ignorat şi imposibil de sărit peste, pe întregul ecran, vor fi penalizate semnificativ în rezultatele la căutare pe Google. Astfel, pentru prima oară, va conta mai puţin calitatea conţinutului online, decât modul în care este servit acel conţinut şi dacă include sau nu o sursă de stres.

„Paginile care afişează reclame intercalate deranjante livrează o experienţă de slabă calitate utilizatorilor decât alte pagini care sunt imediat accesibile. Asta poate fi problematic pe dispozitive mobile, unde ecranele sunt mai mici, de cele mai multe ori. Pentru îmbunătăţirea experienţei de căutare, după 10 ianuarie 2017, paginile în care conţinutul nu este uşor accesibil utilizatorului din rezultatele la căutare, s-ar putea să nu mai fie poziţionate la fel de sus”, anunţă responsabilii de la Google.

Singura excepţie de la regula Google ce va intra în vigoare de anul viitor are legătură cu mesaje legale de termeni şi condiţii, verificatoare de vârstă pentru site-uri cu pornografie sau alcool, respectiv tutun. Ferestrele de autentificare şi notificările referitoare la utilizarea cookies-urilor sunt de asemenea excepţii.