Facebook este gratuit, iar promisiunea că va rămâne gratuit pe întregul parcurs al existenţei sale a fost reiterată în numeroase cazuri. Din păcate, doar costurile de mentenanţă ale unui astfel de serviciu sunt astronomice. La acelea ar trebui să se adauge şi un profit pentru care efortul angajaţilor să fie motivat pe termen lung. Pornind de la această premisă, reclamele sunt o particularitate constată a activităţii noastre pe Facebook, iar fiecare funcţie nouă introdusă pe platformă, la un moment dat, a ajuns să fie gazda unor reclame.

Au trecut deja câteva luni de când am aflat de introducerea bots-ilor în Facebook Messenger, o serie de roboţi care sunt programaţi să răspundă în mod automat la o mai multe întrebări şi să execute diverse sarcini, precum comandarea de pizza sau expedierea unui buchet de flori. Din păcate, se pare că, de acum înainte, aceiaşi roboti vă vor putea servi reclame când vă aşteptaţi mai puţin. Ca urmare, tot în Messenger, veţi putea fi asaltaţi de promoţii, oferte de abonare la diverse servicii şi multe alte tipuri de conţinut promoţional.

Pentru ca acest lucru să fie posibil, Facebook a schimbat politica de funcţionare a Messenger şi rămâne la discreţia creatorilor de roboti dacă vor introduce sau nu reclame în conversaţii. Partea bună, dacă o putem numi aşa, este că nu veţi primi mesaje spam de la roboti cu care nu aţi interacţionat de bună voie în trecut. Astfel, compania americană se asigură că doar brandurile care vă încântă vă vor putea trimite mesaje nesolicitate.

Ca în cazul oricărei alte conversaţii din Messenger, va exista şi posibilitatea să treceţi un bot în modul silenţios pentru a nu mai genera notificări, iar în cazurile grave, îl puteţi chiar bloca pentru totdeauna.