Facebook este cea mai importantă reţea de socializare din lume, iar popularitatea ei nu pare decât să crească. Această evoluţie se datorează, în egală măsură, disponibilităţii unor conexiuni la internet în zone greu accesibile în urmă cu câţiva ani, cât şi eforturilor companiei americane de a se adapta la cerinţele publicului şi la trendurile din piaţă. Asta înseamnă că Mark Zuckerberg şi echipa sa de ingineri fac o treabă foarte bună în a vehicula interesele utilizatorilor.

Pornind de la această premisă, Facebook a început perfecţionarea unui algoritm prin care ar trebui să vedeţi în News Feed mai multe poveşti relevante pentru voi. În principal, schimbările vor viza introducerea de ştiri mai informative, cu o informaţie reală şi de interes pentru voi, în partea de sus a fluxului de informaţii. Acelaşi algoritm ar trebui să trimită în capătul de jos al News Feed-ului articolele de tip click bait, reclamele mascate ca articole şi ştirile false neancorate în realitate.

Pentru implementarea noului sistem cu o precizie sporită a fost definit un aşa numit Feed Quality Program. Pornind de la feedback-ul utilizatorilor reţelei sociale, care vor da note de la 1 la 5 articolelor din News Feed, vom avea prima etapă pentru stabilirea unor materiale cu adevărat informative. Conform celor de la Facebook, un articol ar trebui să fie clasificat ca informativ dacă se potriveşte intereselor voastre, dacă generează discuţii din partea comunităţii marcate prin comentarii şi dacă este ancorat într-un set de evenimente de actualitate, precum cursa prezidenţială din SUA.

Pentru că uneori Feed Quality Program nu va fi suficient, Facebook va lua în calcul şi relaţia pe care o aveţi cu persoana sau publicaţia care a postat ştirea şi dacă aveţi o tendinţă să partajaţi ştiri similare sau să comentaţi la aceleaşi tipuri de conţinut online. Per ansamblu, intenţia este una constructivă. Pe de altă parte, s-ar putea să fie doar o soluţie temporală la problema legată de scăderea semnificativă a postării de conţinut personal din partea utilizatorilor reţelei sociale.