Spre deosebire de alte produse (inclusiv Googles, destinată recunoaşterii obiectelor), Moodstocks face cam toată magia în telefon, nu pe un server. Google are deja sub tutelă tehnologii bune la recunoaşterea obiectelor, cum ar fi Photos, care se descurcă onorabil la categorizarea vizuală, deşi e abia la început de drum.

„E un drum lung în ceea ce priveşte învăţarea maşinilor, iar Moodstocks intră în scenă exact aici”, a explicat compania într-un post publicat pe blog. Aparent, Moodstock nu va mai lucra la propriile servicii de recunoaştere, iar echipa sa de ingineri se va alătura celor de la Google în centrul R&D din Paris. Google lucrează, aparent, la o funcţie care permite utilizatorilor de Android să caute direct din fotografii informaţiile dorite, dar nu se ştie dacă achiziţia Moodstocks are vreo legătură.

Google nu e singura companie care lucrează la tehnologii de recunoaştere a imaginilor şi de învăţare a maşinilor. Facebook, Twitter, Microsoft, Amazon şi cam toţi pionii principali ai industriei arată din ce în ce mai mult interes faţă de ele. Există deja aplicaţii bazate pe recunoaştere vocală, precum Alexa, Cortana şi Siri, precum şi pe recunoaşterea imaginilor, dintre care amintim Photos de la Google şi Translator de la Microsoft. Alte aplicaţii care au la bază capacităţile de învăţarea aprofundată a maşinilor includ maşinile autonome, roboţii inteligenţi şi nu numai.

Majoritatea acestor aplicaţii au nevoie de servere puternice, dar tendinţa actuală e că procesarea datelor e să fie asigurată direct în dispozitivul utilizatorului, pentru o rapiditate sporită. iOS 10, de exemplu, se va baza mai puţin pe cloud şi mai mult pe capacitatea propriu-zisă a telefonului. Achiziţia Moodstocks de către Google sugerează că gigantul tech vrea să se afle pe aceeaşi linie, mai ales că startupul are expertiză în „think client”, care presupune dispozitive ale căror resurse sunt instalate local, nu distribuite într-o reţea.