Fragmentele de schelet au fost descoperite la Sierra Barrosa, în nord-vestul Patagoniei. Paleontologii au recuperat craniul aproape complet al dinozaurului, o premieră pentru dinozaurii din această familie.

Prezentând o serie de caracteristici craniene unice, acest dinozaur, ale cărui rămăşiţe au fost dezgropate încă din anul 2000, pe când nu se ştia încă natura descoperirii, a primit numele 'Murusraptor barrosaensis'.

Specimenul era un dinozaur „tânăr adult", incomplet dezvoltat, însă trăsăturile sale sugerează că la maturitate aceşti dinozauri erau comparabili ca talie cu megaraptorii din specia Aerosteon şi Orkoraptor.

„Chiar dacă incomplet, acest schelet foarte bine conservat al unui Murusraptor ne dezvăluie informaţii noi cu privire la anatomia osoasă a megaraptorilor, un grup de prădători din Mezozoic (perioadă cuprinsă între—251 de milioane de ani şi — 65,5 milioane de ani)", au precizat Rodolfo Coria, membru al Consiliului Naţional de cercetare Ştiinţifică şi Tehnică din Argentina şi colegul său, Phillip Currie, de la Universitatea Alberta din Canada, principalii autori ai descoperirii.

Deşi împărtăşeşte majoritatea trăsăturilor anatomice cu celelalte specii de megaraptori, Musuraptor prezintă o serie de caracteristici faciale distincte, ce nu au fost niciodată observate la alţi megaraptori, precum şi un os al bazinului de o formă mai puţin obişnuită. Aceşti dinozauri de talie medie (exemplarul descoperit măsura 6 metri lungime) erau dotaţi cu gheare uriaşe, asemănătoare unor săbii şi aveau oasele goale pe dinăuntru, la fel ca păsările.

Analiza filogenetică a acestui dinozaur nu a permis identificarea clară a legăturilor pe care le-a avut cu alte specii în procesul evolutiv. Descoperirea acestei fosile este însă importantă pentru că poate contribui la rezolvarea dilemei privind apartenenţa megaraptorilor la familia allosaurilor sau la încrengătura coelurosaurian.