De câţiva ani, Facebook Messenger a fost considerat o extensie a reţelei sociale cu acelaşi nume. Prin intermediul actualizărilor din ultima perioadă însă, acelaşi Messenger pare să devină o platformă de chat standalone.

Facebook deţine WhatsApp, o platformă cu peste 1,1 miliarde de utilizatori global. Se pare însă că nici Facebook Messenger, un alt serviciu cu o funcţionalitate similară din portofoliul gigantului nu este deloc neglijat. În urma unui update ce va fi introdus la nivel global pe parcursul următoarelor zile şi săptămâni, fiecare dintre noi va putea să fie mult mai rapid în a adăuga în lista de Messenger contacte noi. Nici măcar nu trebuie să fiţi prieteni cu ei pe Facebook pentru a purta un o conversaţie.

Practic, fiecare utilizator de Facebook Messenger va avea un link asociat şi un cod proprietar, similar dintr-un punct de vedere, cu un cod QR. Acesta din urmă, în schimb, va putea fi scanat doar cu aplicaţia Messenger a altei persoane pentru a vă găsi mai uşor. Noul sistem poartă numele de Messenger Codes, iar ideea din spate nu este neapărat nouă. Iniţial a fost implementată în Snapchat şi purta numele de Snapcodes. După cum se poate vedea în imaginea de mai sus, la Facebook Messenger, nu este vorba de un cod QR clasic, ci de o poză de profil integrată într-un cerc şi încadrată de un set de simboluri, linii şi buline. Pe PC sau Mac, dacă vreţi să începeţi rapid o conversaţi cu un prieten, este suficient să-i introduceţi în browser ID-ul după ,,m.me/” fără ghilimele şi, imediat va apărea o fereastră de chat pe Messenger.com.

Acest update de care vă veţi putea bucura în următoarea perioadă este doar încă un pas prin intermediul căruia Facebook Messenger încearcă să crească. După ce am văzut companii care oferă servicii de support prin Messenger sau persoane care folosesc platforma de chat ca pe o unealtă de check in la avion.