La câteva zile după ce s-a confirmat faptul că Apple nu mai vinde iPhone-uri ca pe vremuri, Facebook ne uimeşte cu rezultatele sale financiare. În primul trimestru fiscal al acestui an, în creştere cu 57% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, compania condusă de Mark Zuckerberg a generat 5,4 miliarde de dolari. În 2015, valoarea încasărilor din primele trei luni era de 3,3 miliarde.

Deşi experţii de pe Wall Street au fost foarte optimişti în privinţa modului în care au evoluat finanţele companiei americane, nimeni nu s-a aşteptat la aceste valori. Pronosticurile erau cu aproximativ 10% mai mici.

Pentru că Facebook face bani din informaţiile şi activitatea utilizatorilor serviciilor sale, aceste încasări nu puteau decât să se reflecte într-o creştere a numărului de persoane ce nu pot sta o zi fără Facebook. Zilnic, aproape un miliard de oameni de pe întregul mapamond intră pe Facebook pentru a posta conţinut sau a vedea activitatea prietenilor. Valoarea exactă este de 989 milioane de utilizatori, cu 24% mai mult decât în aceeaşi perioadă a lui 2015. Cea mai mare creştere a fost înregistrată în domeniul activităţii pe mobile. În privinţa numărului de utilizatori care accesează lunar reţeaua socială pe telefon, acel prag este acum la 1,51 miliarde, cu 21% mai mare de la an la an.

Profitul înregistrat de Facebook a crescut în proporţie de 87%, până la cifra de 2,2 miliarde de dolari. Valoarea pentru aceeaşi perioadă de acum un an era de 1,2 miliarde.

Când vorbim de accesarea Facebook cross-platform, de pe PC, Mac şi mobile, creşterea s-ar putea să vă sperie. În creştere cu 15%, zilnic intră pe Facebook 1,09 miliarde de oameni. Lunar, aproximativ 1,65 miliarde de persoane îşi găsesc refugiul în News Feed-ul de pe Facebook. Cu alte cuvinte, nu trebuie să fiţi experţi financiari pentru a vă da seama cât a crescut reţeaua socială.