Într-un comunicat recent înaintat de către Apple dezvoltatorilor de aplicaţii pentru ceasul său inteligent, compania a impus un nou set de reguli cu privire la realizarea de aplicaţii pe viitor. Cea mai importantă schimbare şi una dintre condiţiile fundamentale pentru ca aplicaţiile voastre să ajungă în AppStore este renunţarea la necesitatea unui iPhone pentru rularea programelor pe Apple Watch.

Cu alte cuvinte, de acum înainte, dezvoltatorii trebuie să scrie aplicaţii care nu se mai bazează pe telefon. Toate programele noi ce speră să fie aprobate au nevoie să acceseze internetul printr-o reţea WiFi, nu printr-un hotspot general de iPhone. Noul set de restricţii va fi pus în aplicare în etape, iar dezvoltatorii mai au mai bine de o lună să-şi actualizeze aplicaţiile existente. Începând cu 1 iunie, toate aplicaţiile noi şi actualizările la aplicaţiile existente pentru WatchOS ce sunt înaintate către App Store trebuie să fie native, realizate folosind WatchOS 2 SDK sau mai nou. În orice alte condiţii, aplicaţiile voastre for fi respinse, iar utilizatorii nu vor mai putea pune mâna pe ele.

Deşi această schimbare de atitudine radicală din partea Apple s-ar putea traduce într-un efort semnificativ din partea dezvoltatorilor, utilizatorii de Apple Watch vor fi cu siguranţă încântaţi. Aceştia, nu vor mai fi nevoiţi să-şi conecteze iPhone-ul la Apple Watch dacă vor să pornească un program sau să acceseze un serviciu online.

Aplicaţiile native pentru Apple Watch nu sunt nici pe departe un concept nou, dar e bine de ştiut că, în curând, doar astfel de aplicaţii vor mai putea fi descărcate pe smartwatch-ul companiei. Astfel, vă puteţi lăsa telefonul acasă mult mai des. Mai multe detalii despre WatchOS, sistemul de operare preinstalat pe Apple Watch la Worldwide Developers Conference 2016 ce va avea loc în iunie.