Oamenii de ştiinţă au folosit o tehnică nouă de observare cu ajutorul radiotelescopului Parkes din Australia. În acest fel, ei au descoperit sute de galaxii neobservate până acum.

„Bineînţeles, Calea Lactee este foarte frumoasă şi e foarte interesant să studiem galaxia noastră, însă ne blochează vederea la galaxiile mai îndepărtate din spatele ei”, a explicat Lister Staveley-Smith, de la University of Western Australia şi International Centre for Radio Astronomy Research (ICRAR).

Astronomii au identificat în total 883 de galaxii în regiunea ce se întinde până la 250 de milioane de ani-lumină de Pământ. O treime dintre acestea nu au fost observate niciodată până acum.

Echipa din care face parte Staveley-Smith investighează o regiune misterioasă a spaţiului care pare că atrage galaxiile din jur, inclusiv Calea Lactee, cu o imensă forţă gravitaţională, echivalenta unui milion de miliarde de sori. Până acum oamenii de ştiinţă nu au găsit nicio explicaţie satisfăcătoare pentru acest fenomen, însă speră că observarea regiunii din spatele Căii Lactee poate duce la desluşirea enigmei.

„Nu ştim ce anume provoacă acceleraţia gravitaţională a Căii Lactee sau de unde vine aceasta. Ştim că în această regiune sunt câteva mănunchiuri mari de galaxii, pe care le numim cluster sau supercluster, şi întreaga Cale Lactee se îndreaptă spre ele cu o viteză de peste două milioane de kilometri pe oră”, a mai arătat omul de ştiinţă, scrie discovery.com.