Compania germană se reorientează către sectorul de maşini electrice, iar pentru asta ar avea nevoie şi de o gigafabrică, unde să îşi poată construi propriile baterii pentru astfel de automobile. CEO-ul companiei, Matthias Mueller, este cel care a dat indicii despre o astfel de construcţie, planificată pentru viitor.

Acesta a fost intervievat de un ziar din Frankfurt şi a afirmat că „dacă mai mult de un sfert dintre maşinile pe care le vom produce vor fi electrice, în viitor, atunci vom avea nevoie de aproximativ 3 milioane de baterii pe an”. Acesta a continuat, spunând că „din această cauză, e rezonabil să ne gândim la construcţia unei fabrici proprii”.

În prezent, Volkswagen, dar şi alţi producători de maşini electrice, se bazează pe terţi pentru a le fi asigurată producţia de baterii pentru automobile. General Motors lucrează cu LG Chem pentru maşinile Volt şi Bolt EV, în timp ce Volkswagen are un parteneriat cu Panasonic.

Panasonic colaborează şi cu Tesla pentru gigafabrica acestora. Mai mult ca sigur, VW va dori să colaboreze cu o entitate ce deja s-a afirmat în sectorul bateriilor pentru maşini. A lucra la un asemenea proiect pe cont propriu s-ar putea dovedi o sarcină mult prea scump, chiar şi pentru un producător de top, cum este Volkswagen.

Totuşi, Volkswagen este mai hotărâtă ca niciodată să facă progrese cu planurile pentru autovehicule electrice. Compania germană vrea ca, în următorii 10 ani, să aducă pe piaţă aproximativ 30 de modele diferite de maşini electrice, ce vor fi distribuite în cadrul diverselor mărci pe care VW le deţine, incluzând Porsche şi Audi.