Fiecare sistem de operare, indiferent de gadgetul pe care este instalat, vine la pachet cu un browser de internet. Pe acest principiu, există Safari pe Mac şi iPhone sau iPad, Internet Explorer pentru versiunile mai vechi de Windows şi Microsoft Edge pentru cei care folosesc Windows 10. Asta nu înseamnă însă că vă opreşte cineva să instalaţi Chrome pe laptopul, smartphone-ul sau tableta voastră, iar din câte se pare, cei mai mulţi oameni au făcut-o.

În urmă cu câteva zile, Darin Fisher – vicepreşedinte Chrome Engineering a anunţat o statistică foarte interesantă vizavi de Chrome şi, deopotrivă, o performanţă remarcabilă pentru creaţiile Google. Din câte se pare, din septembrie 2008, când a fost lansată prima versiune de Chrome, popularul browser a fost instalat de nu mai puţin de două miliarde de ori. Această valoare incredibil de generoasă vine însă cu câteva limitări. Sub nici o formă nu înseamnă că două miliarde de persoane folosesc zilnic Chrome. În schimb, cei mai mulţi dintre cei care navighează pe internet, ocazional sau de fiecare dată, o fac şi prin browserul Google.

Performanţa comunicată în cadrul Chrome Dev Summit ar fi fost şi mai impresionantă, dacă cei de la Apple ar fi fost un pic mai flexibili în privinţa funcţionalităţii browserelor pe iOS. Din păcate, timp de câţiva ani, gigantul din Cupertino nu a permis browsere în AppStore, iar când a făcut-o, a limitat accesul acestora la resursele hardware ale iDevice-urilor.

În altă ordine de idei însă, este prima oară când o creaţie software Google atinge pragul de două miliarde de instalări. Această afirmaţie vine după ce anul trecut, în cadrul conferinţei Google I/O, oficialii gigantului din Mountain View se mândreau cu faptul că există, pe întregul mapamond, un miliard de utilizatori activi de Android, Chrome, YouTube şi Google Search. În luna aprilie a acestui an, Chrome atinsese pragul de un miliard de utilizatori pe mobile. Din septembrie 2015, 1,4 miliarde de smartphone-uri active cu Android s-au înregistrat global.