Totuşi, producătorul auto crede că o măsură împotriva accidentelor ar fi să le dea capacitatea de a face mult zgomot. Noul sistem de detectare Volvo, concentrat pe ciclişti şi pe pietoni, foloseşte o cameră pentru a monitoriza constant ce se întâmplă în preajma vehiculului. Dacă detectează o persoană în preajmă, emite un sunet de avertizare, astfel încât pietonul să ştie că se apropie un vehicul.

De asemenea, foloseşte alerte audio şi vizuale şi pentru a alerta şoferul în legătură cu faptul că există oameni prin preajmă, în cazul în care a adormit la volan, ceea ce sperăm să nu se întâmple. Dacă, totuşi, sistemul simte că există un risc iminent de accidentare, claxonează foarte tare.

Directorul Volvo, Peter Danielsson, a declarat că indiferent de ce sunete vor emite maşinile electrice, tot nu vor fi la fel de gălăgioase şi deranjante precum cele ale competitorilor, care funcţionează pe bază de combustibil.

Acesta a spus că problema gălăgiei a fost rezolvată prin dezvoltarea unui sunet sintetic de background, cu o frecvenţă care nu e percepută ca fiind stridentă. De exemplu, nu ar penetra ferestrele din trei straturi de sticlă, spre deosebire de zgomotele cu frecvenţă joasă emise de un motor diesel. Volvo va introduce noul sistem de detectare pe piaţa europeană în 2017.