Cercetători de la universităţile din Otago (Noua Zeelandă) şi Miami (SUA) au analizat atitudinile oamenilor de ştiinţă faţă de reţelele de socializare — mai exact Twitter — şi au arătat cum folosesc cercetătorii canalele digitale pentru diseminarea cercetărilor lor către public sau cum comunică între ei.

Sondajul, la care au răspuns 587 de oameni de ştiinţă care lucrează în diferite discipline academice, a arătat că, deşi această categorie nu a adoptat încă pe scară largă reţelele de socializare, cei care au făcut acest lucru au observat multe posibile avantaje ale folosirii acestora la locul de muncă.

Cei mai mulţi oameni de ştiinţă care au înţeles beneficiul folosirii Twitter au declarat că a fost o modalitate bună pentru a avea acces la un public extins şi divers, a indicat cercetătoarea Kimberley Collins de la Universitatea din Otago. Oamenii de ştiinţă au apreciat de asemenea uşurinţa de a comunica în mesaje scurte, timpul scurt şi accesibilitatea acestui tip de comunicare, a adăugat aceasta.

Mulţi oameni de ştiinţă au declarat că folosesc Twitter în mod special pentru a comunica cu alţi cercetători. Unii au folosit reţeaua de socializare ca pe un forum pentru a distribui cercetarea lor către publicul larg şi media, însă majoritatea au considerat platforma de socializare ca fiind un instrument pentru distribuirea cercetării în domeniul lor academic, a mai spus Collins.

Studiul a scos la iveală faptul că oamenii de ştiinţă au folosit Twitter în principal pentru a comunica cu alţi colegi cercetători şi a distribui studii de specialitate analizate în cadrul comunităţii academice. În ciuda avantajelor profesionale oferite, destul de puţini cercetători folosesc astăzi reţelele de socializare.