Deşi cei de la Apple s-au bucurat să înregistreze un nou trimestru fiscal cu profituri record, din acelaşi raport mai putea fi trasă o concluzie. Vânzările de smartphone-uri premium sunt în scădere, deoarece utilizatorii de telefoane sunt atât de mulţumiţi de gadgeturile lor încât nu le mai schimbă în fiecare an, iar posibilităţile de extindere în pieţe în care doritorii nu au deja un iPhone, sunt infime către inexistente.

Deoarece hardware-ul nu mai este la fel de profitabil ca altă dată, Apple a ajuns să insiste pe cele un miliard de dispozitive din piaţă care depind de serviciile companiei americane pentru a funcţiona în condiţii optime. Ca urmare, vor încerca să pună presiuni pe utilizatorii de iPhone, iPad sau Mac să cheltuie bani în tot felul de moduri.

De parcă emailurile şi notificările de iDevice-uri care vă invită să faceţi upgrade la spaţiu pe iCloud contra cost nu erau suficiente, acelaşi gigant din Cupertino a anunţat că ar iTunes Radio nu va mai putea fi accesat gratuit. Serviciul gratuit pentru crearea de radio-uri personalizate, ce nu făcea decât să vă oblige să ascultaţi câteva reclame între melodiile voastre preferate, nu mai există. În cazul în care v-aţi bucurat de acea funcţie atractivă şi doriţi să o faceţi în continuare, singura opţiune este să vă abonaţi la Apple Music contra sumei „modice” de aproximativ 10 dolari pe lună.

De asemenea, o altă funcţie care a dispărut brusc poartă numele de Match. Aceasta vă permitea să vă oglindiţi în cloud colecţia voastră personală de muzică pentru a o asculta de pe orice iDevice sau sistem cu iTunes. Pentru acelaşi serviciu veţi fi nevoiţi de acum înainte să vă abonaţi la Apple Music.

Singura soluţie pentru a vă bucura de muzică în format gratuit de la Apple este să ascultaţi Beats 1, postul de radio internaţional pe care îl găsiţi în Music. Acesta nu face parte din Apple Music. Dacă nu ştiţi deja, pentru a experimenta Apple Music există o perioadă gratuită de probă de 3 luni, dar dacă nu sunteţi atenţi veţi fi taxaţi automat după încheierea ei.