„Ultimele mele informaţii despre LIGO (Laser Interforce Gravitational-wave Observatory) au fost confirmate de surse independente. Rămâneţi conectaţi! Este posibil să se fi descoperit unde gravitaţionale!! Incitant", a scris Lawrence Krauss de la Universitatea Arizona State, mesajul său fiind redistribuit de peste 1.900 de ori.

În urmă cu câteva luni, el s-a referit la unele conform cărora oameni de ştiinţă de la Laser Interforce Gravitational-wave Observatory (LIGO) din SUA — care încerca să verifice una din ultimele mari predicţii ale lui Einstein — ar fi fost pe cale de a redacta un articol despre descoperirea acestor unde. Descoperirile ştiinţifice sunt anunţate de obicei într-o formă adecvată sau într-o revistă recunoscută, remarcă AFP, adăugând că Lawrence Krauss nu lucrează la proiectul LIGO.

Undele gravitaţionale comprimă spaţiul şi produc o amprentă distinctă pe fondul cosmologic, slabă radiaţie luminoasă lăsată de Big Bang. Dacă aceste unde au fost efectiv detectate, s-ar confirma ultima piesă care lipsea din predicţiile lui Albert Einstein făcute cu un secol în urmă în teoria sa asupra relativităţii generale. Acest lucru ar deschide noi perspective asupra universului, arătând că asemenea unde există în locuri precum vecinătatea găurilor negre la începutul creaţiei, acoperind un vid semnificativ în înţelegerea formării universului nostru.

În martie 2014, o echipă de cercetători care lucra cu telescopul BICEP2 (Background Imaging of Cosmic Extragalactic Polarization) la Polul Sud a anunţat că a detectat vibraţii ale Big Bang, precizând ulterior că s-ar fi putut înşela, lucru demonstrat de un studiu european din ianuarie 2015.
Un purtător de cuvânt al proiectului LIGO a declarat în presa din Marea Britanie că deocamdată nu se poate face niciun anunţ. „Instrumentele de la LIGO lucrează şi astăzi şi ne trebuie timp să analizăm datele, să interpretăm şi să examinăm rezultatele, prin urmare nu avem deocamdată ce rezultate să împărtăşim", a afirmat Gabriela Gonzales, profesor de fizică şi astronomie la Universitatea Louisiana State.

Unii experţi au arătat că aceste presupuse detectări ar putea fi doar simple simulări de antrenament, nu o descoperire reală. Amatorii de ştiinţă ar putea avea ceva timp de aşteptat până să apară detalii oficiale, deoarece prima campanie de strângere de date a echipei de la LIGO a luat sfârşit în 12 ianuarie. „Credem că vom avea informaţii cu privire la rezultatele releveelor în următoarele luni", a adăugat Gabriela Gonzales în revista New Scientist.