Facebook a anunţat că a suspendat atât Cambridge Analytica, cât şi compania mamă Strategic Communication Laboratories (SCL), după ce ar fi primit rapoarte potrivit cărora companiile nu au şters informaţii despre utilizatorii de Facebook, care au fost împărţite în mod incorect.

În urma acestei măsuri, Cambridge Analytica şi SCL nu vor putea cumpăra reclame pe cea mai mare reţea de socializare din lume şi nu vor putea administra paginile clienţilor lor.

Reprezentanţii Cambridge Analytica nu au avut încă o reacţie referitoare la această măsură, potrivit Reuters. Facebook nu făcut vreo referire la campania preşedintelui Trump sau la vreo altă campanie electorală.

Cambridge Analytica a lucrat şi în cadrul campaniei prezidenţiale a senatorului american Ted Cruz, iar apoi în cadrul campaniei lui Donald Trump. Facebook a precizat că a anunţat această măsură din cauza prezenţei publice a Cambridge Analytica şi a companiei sale mamă.

Trump a angajat Cambridge Analytica în iunie 2016 şi a plătit serviciile acesteia cu mai mult de 6,2 milioane de dolari, potrivit înregistrărilor Comisiei Electorale Federale din Statele Unite, citate de Reuters.