Firma cu sediul în Londra a fost finanţată de guvernul britanic şi însărcinată să găsească o soluţie care să ajute la combaterea conţinutului extremist propagat de către militanţii islamici în mediul virtual.

Software-ul a fost testat pe un site nenumit, pe care sunt postate zilnic 5 milioane de filmări noi. Dintre clipurile depistate de acesta doar 250 au fost alarme false, adică un procent de rezultate pozitive false de doar 0,005%.

Jurnaliştilor britanici prezenţi la eveniment li s-a cerut să nu vorbească despre tehnologia exactă care stă în spatele acestui algoritm.

Este însă evident că se foloseşte un sistem de învăţare mecanică care, după ce a urmărit probabil mii şi mii de ore de propagandă extremistă şi conţinut obişnuit, a învăţat să facă diferenţa dintre cele două pe baza unor caracteristici specifice.

Filmarea depistată de algoritm este marcată ca atare şi trimisă către analiză unui editor. Abia după intervenţia umană se ia decizia de eliminare sau păstrare a conţinutului respectiv.

Marile companii de tehnologie, precum Google şi Facebook, încearcă la rândul lor să dezvolte astfel de soluţii, însă aplicaţiile de până acum nu s-au dovedit eficiente.

Tehnologiile de acest gen sunt adesea criticate că pot fi folosite pentru cenzură şi că pot depista în mod eronat conţinut valid, care nu are nicio legătură cu extremismul.