Procedura vizează operaţiunea recunoscută de gigantul german al automobilelor şi constând în instalarea pe milioane de vehicule Volkswagen, Audi, Seat şi Skoda a unor softuri care minimizează nivelul real al emisiilor de gaze poluante în timpul testelor antipoluare aplicate motoarelor diesel.

Această acţiune „a afectat un mare număr de utilizatori de automobile în Polonia şi în întreaga Uniune Europeană (...) şi este posibil să fi lezat interesele consumatorilor şi respectarea normelor de mediu şi tehnice”, a precizat într-un comunicat Oficiul polonez pentru protecţia concurenţei şi consumatorilor (UOKiK).

Procedura lansată în Polonia poate duce la concluzia că s-a creat un prejudiciu colectiv, iar compania responsabilă riscă o amendă în sumă de până la 10% din cifra de afaceri, putând fi obligată de asemenea să elimine consecinţele infracţiunii comise.

Oficiul reproşează totodată Volkswagen că a împiedicat depunerea de reclamaţii de către utilizatorii de vehicule din cele afectate de trucarea emisiilor.

Potrivit asociaţiei poloneze StopVW, care a depus la rândul său o plângere colectivă împotriva grupului german în octombrie 2016, în Polonia au fost vândute circa 200.000 de vehicule cu softul incriminat. Constructorul susţine că este vorba de 140.000 de vehicule.