Brandul BMW a anunţat că vânzările sale au crescut cu 5,2% în 2016, la 2.003.359 de autoturisme, cu aproximativ 80 de mii mai puţine decât Mercedes, divizia de automobile de lux a grupului german Daimler, care a livrat 2.083.888 de vehicule, un avans de 11,3% faţă de 2015.

Pe locul trei în topul producătorilor de automobile de lux s-a clasat Audi, care a livrat anul trecut 1,87 milioane de vehicule, în creştere cu 3,8% faţă de 2015.

În 2017, creşterea vânzărilor nu va depăşi 10%, din cauza cererii mai slabe în Marea Britanie şi a încetinirii economiei chineze, a afirmat Ian Robertson, directorul de vânzări al BMW.

Din 2005, BMW a vândut în fiecare an mai multe automobile decât Mercedes, care a reuşit să-şi îndeplinească mai devreme cu patru ani obiectivul său strategic de a recâştiga poziţia de cel mai mare producător de automobile de lux, după lansarea unor modele noi şi introducerea altor tehnologii.

Îndeplinirea obiectivului reprezintă o reuşită pentru şeful Daimler, Dieter Zetsche, care nu a reuşit să redreseze compania după despărţirea dificilă de brandul Chrysler, în 2007. Acţionarii Daimler au ameninţat să-i retragă sprijinul lui Zetsche, îngrijoraţi că Mercedes-Benz era mult în urma rivalelor BMW şi Audi, divizia de lux a grupului german Volkswagen AG.

Incluzând vânzările brandului Smart, Daimler a vândut anul trecut 2,23 milioane de autoturisme. În 2011, la cea de-a 125-a aniversare a Daimler, Zetsche a anunţat ca obiectiv recâştigarea titlului de cel mai mare producător de automobile de lux până în 2020.

În 2013, Daimler a inaugurat oficial, la Sebeş, în România, unitatea de producţie pentru montaj cutii de viteză automate pentru autoturismele de lux Mercedes-Benz.