H2D este un joint venture între companiile media independente High View şi Apfel TV Kontor şi va fi operat ca un proiect caritabil, non-comercial.
H2D a stabilit parteneriate cu radiodifuzori precum France 24 şi Euronews, dar şi cu furnizori de filme educaţionale, precum Goldene Zeiten, Deutschland für Anfänger şi MaroWeltShow. Designul H2D a fost creat de agenţia Me Happy, cu sediul în Munchen.

"Integrarea refugiaţilor este o sarcină pentru întreaga noastră societate, iar companiile de media joacă un rol în acest demers. H2D îi va ajuta pe refugiaţi să se simtă ca acasă în societatea germană. De asemenea, canalul va învăţa refugiaţii ce presupune cultura germană şi care sunt valorile care stau la baza constituţiei. Am dori să le mulţumim partenerilor noştri de distribuţie Unitymedia şi Astra pentru sprijinul acordat în acest proiect şi extinderea canalului, precum şi partenerilor noştri de conţinut pentru munca lor excelentă", a spus Frank Apfel, CEO al H2D.

Obiectivul H2D este de a familiariza refugiaţii rezidenţi pe termen lung cu societatea şi stilul de viaţă din Germania, să îi ajute să se descurce în viaţa de zi cu zi şi să înveţe limba germană. Pe lângă programele în limba germană, canalul de televiziune oferă ştiri şi programe de interes în engleză şi în arabă despre evenimente de importanţă globală şi alte subiecte.

Dincolo de canalul de televiziune, H2D oferă şi conţinut video personalizat pentru adăposturile refugiaţilor, astfel încât să furnizeze informaţii utile legate de organizare. H2D a desfăşurat un astfel de serviciu pentru prima dată în martie 2016, în centrul de primire de la baza militară Kurpfalz-Kaserne în Speyer.

H2D este disponibil, de asemenea, online şi pe dispozitivele mobile. Site-ulwww.h-2-d.de, iniţiat de firma germană IB Broadcast, acţionează ca un furnizor de servicii şi agregator de conţinut compliat pentru refugiaţi şi personalul angajat să le ofere sprijin.