„Cineva a pilotat avionul până la încheierea zborului (...) cineva a pilotat avionul înspre apă”, a declarat Larry Vance, care a anchetat accidentul unui avion al companiei Swiss Air în 1998, pentru postul de televiziune australian Canal 9.

Expertul a comentat duminică noaptea că un fragment de aripă, un flaperon, descoperit anul trecut pe Insula Reunion şi care a fost trimis în Franţa pentru analiză este dovada cea mai clară că aparatul de tip Boeing 777 al companiei Malaysia Airlines a fost îndreptat intenţionat către ocean, a informat portalul de ştiri news.com.au.

„Un flaperon nu se poate activa singur, cineva trebuie să-l fi scos. Cineva (din cabină) trebuie să fi selectat comanda de activare a flaperonului”, a spus Vance, ceea ce întăreşte ipoteza că unul dintre piloţi sau un pirat al aerului a controlat avionul până în momentul prăbuşirii în ocean.

La rândul său, Peter Foley, şeful operaţiunilor de căutare realizate de Oficiul pentru Securitatea Transporturilor din Australia (ATSB), nu exclude posibilitatea ca cineva să fi controlat avionul până la sfârşit. Înaltul funcţionar australian a declarat că ATSB a văzut câteva analize ale francezilor care sugerează că flaperonul a fost activat, ceea ce ar susţine teoria potrivit căreia prăbuşirea avionului a fost premeditată.

Luna trecută, săptămânalul New York Magazine a dezvăluit, citând documente ale FBI, că pilotul avionului a realizat o simulare de zbor pe o rută asemănătoare celei pe care se crede că a îndreptat Boeing-ul 777 înainte de dispariţia aeronavei în Oceanul Indian.