Potrivit Le Figaro, care a avut acces la datele conţinute în Cockpit Voice Recorder (CVR), găsit la jumătatea lunii iunie, unul dintre cei doi piloţi aflaţi la manşa avionului a încercat să stingă un incendiu cu câteva minute înainte ca aparatul Airbus A320 să se prăbuşească în mare cu 66 de pasageri la bord, la 19 mai 2016.

Datele obţinute în urmă cu câteva zile de la primul înregistrator, Flight Recorder (FDR), situat în coada avionului, indicau că alertele antifum se declanşaseră înaintea prăbuşirii. „Datele înregistrate confirmă alertele sistemului automatizat de comunicaţii ale aparatului despre fumul în toalete" şi în zona din faţă a cabinei, a declarat comisia de anchetă într-un comunicat. Unele părţi ale epavei poartă de altfel urmele unei expuneri la o temperatură ridicată, toate aceste elemente susţinând ipoteza declanşării unui incendiu la bord.

Pentru moment, natura şi cauzele incendiului nu au putut fi stabilite. Potrivit Le Figaro, aceste noi elemente atestă în schimb că întreruperea brutală a înregistrării din prima cutie neagră nu are legătură cu un eventual incendiu. Aparatul ar fi continuat să zboare trei-patru minute după întreruperea FDR, înainte de a se prăbuşi.

Rămâne de stabilit dacă acest incendiu a jucat rolul principal în prăbuşirea MS804. Au trecut două luni de la catastrofă, dar motivele pentru care aparatul s-a prăbuşit între insula Creta şi Egipt, după ce dispăruse de pe ecranele radarelor, rămân un mister pentru anchetatorii egipteni. Ipoteza atentatului, privilegiată iniţial, a cedat puţin câte puţin teren în favoarea unui incident tehnic.

Noi rămăşiţe umane au fost descoperite duminică în Marea Mediterană la locul prăbuşirii, potrivit BFMTV.