Anchetatorii aviaţiei civile franceze, care acordă asistenţă autorităţilor egiptene, au confirmat anterior că nava Laplace a marinei franceze a detectat, la 1 iunie, un semnal provenit de la una cutiile negre ale aparatului Airbus.

Egiptul a închiriat şi un al doilea vas de cercetare, operat de compania Deep Ocean Search şi echipat cu un sonar şi un vehicul submarin. Potrivit lui Jouty, nava Laplace a continuat să primească semnale de la prima cutie neagră, a cărei căutare a fost restrânsă la o rază de 1-2 kilometri.

Depinzând de găsirea celor două cutii negre, una cu înregistrările de voce din cabina piloţilor, iar cealaltă cu datele de zbor, ancheta este încă foarte departe de a înţelege motivele prăbuşirii avionului, a mai declarat responsabilul francez.

Avionul A320 a dispărut brusc de pe radare pe 19 mai, în jurul orei 00:29 GMT (03:29 ora locală), înainte de a se prăbuşi în apele Mediteranei între insula Creta şi coasta de nord a Egiptului, cu 66 de oameni la bord, din cauze încă necunoscute.

Echipele de căutare lucrează contracronometru pentru a recupera cele două cutii negre ale avionului, care le-ar oferi anchetatorilor indicii vitale, însă balizele care pot ajuta la reperarea lor nu emit semnal decât 'patru până la cinci săptămâni', până la epuizarea bateriilor.