„Datele înregistrate confirmă alertele sistemului automatizat de comunicaţii al aparatului (ACARS) în legătură cu fumul în toalete" şi în faţă cabinei, a declarat comisia de anchetă într-un comunicat.

„Părţi din faţa avionului arată semne de deteriorare din cauza temperaturii ridicate", a adăugat această comisie.

Zborul MS804 legând Parisul de Cairo s-a prăbuşit la 19 mai între Creta şi nordul Egiptului după ce a dispărut brusc de pe ecranele radarelor, din motive încă nedeterminate, cu 66 de persoane la bord, dintre care 40 de egipteni — 30 de pasageri şi 10 membri ai echipajului — şi 15 francezi, aminteşte France Presse.

Ipoteza unui atentat, avansată iniţial de Egipt, a pierdut teren în favoarea unui incident tehnic în urma informaţiilor despre declanşarea alertelor semnalând prezenţa fumului în avion.

Cele două cutii negre ale Airbusului A320, care ar trebui să ajute la stabilirea cauzelor catastrofei, au fost recuperate la mijlocul lunii iunie.

Cardurile lor de memorie erau indescifrabile şi au fost expediate de Egipt în Franţa pentru a fi acolo reparate. După ce au fost făcute lizibile, datele uneia dintre ele au fost trimise marţi la Cairo pentru a fi „descifrate şi studiate" la Ministerul Aviaţiei Civile.