Comisia egipteană de anchetă, sprijinită în activitatea sa de experţi francezi din cadrul Biroului de Anchete şi Analize (BEA) şi ai producătorului european Airbus, a început sâmbătă "să examineze bucăţi" din cele două cutii negre, potrivit unui comunicat dat publicităţii duminică.

"Cardurile de memorie au putut fi extrase din cele două înregistratoare, în laboratoarele Ministerului Aviaţiei Civile" la Cairo. Ele "au fost uscate" folosind o tehnologie corespunzătoare, într-o unitate de cercetare a armatei, a adăugat comunicatul, precizând că această operaţiune a durat opt ore.

"În prezent, suntem pe punctul de a face teste electronice asupra celor două carduri", a menţionat comunicatul. Un procedeu care serveşte la verificarea bunei stări de funcţionare a cardurilor de memorie şi care "va fi urmat de faza de recuperare a datelor".

Vineri, comisia a atras atenţia că "analizarea datelor ar putea lua mai multe săptămâni".

Dispozitivele Cockpit Voice Recorder (CVR), care înregistrează discuţiile din cabina piloţilor, şi Flight Data Recorder (FDR), care înregistrează toţi parametri de zbor, au fost recuperate "în bucăţi" joi şi vineri de nava 'John Lethbridge', aparţinând companiei franceze Deep Ocean Search (DOS).

Nava "continuă să întocmească o hartă a repartiţiei fragmentelor din carlingă de pe fundul Mării Mediterane", potrivit comisiei de anchetă.

Ipoteza atentatului, avansată iniţial de Egipt, a cedat teren în favoarea celei a incidentului tehnic: alerte automate au fost emise de aparat cu două minute înainte de prăbuşire, semnalând fum în cabină şi o defecţiune a computerului care gestionează comenzile.