Potrivit oficialului, sunt în curs negocieri pentru contractarea unei a doua firme străine care să contribuie la operaţiunile de căutare.

De asemenea, echipa de anchetă a primit imagini radar şi înregistrări audio de la autorităţile elene, cu detalii despre traiectoria de zbor a avionului şi ultima conversaţie între pilot şi controlul de trafic aerian din Grecia, a mai indicat Moqadem.

La o săptămână după prăbuşirea aparatului de zboor în Mediterană, cu 66 de oameni la bord, printre care 30 de egipteni şi 15 francezi, anchetatorii nu au o imagine clară a ultimelor momente ale avionului.

Echipele de căutare lucrează contracronometru pentru a recupera cele două cutii negre ale avionului, care le-ar oferi anchetatorilor indicii vitale, însă balizele care pot ajuta la reperarea lor nu emit semnal decât aproximativ 30 de zile, până la epuizarea bateriilor.

Compania ALSEAMAR, subsidiară a grupului industrial francez Alcen, a mai lucrat anterior cu anchetatori egipteni. În 2004, ea a participat la căutarea cutiilor negre ale unui Boeing 737 al companiei egiptene Flash Air, prăbuşit în Marea Roşie, în apropiere de Sharm al-Sheikh.

ALSEAMAR a utilizat atunci un sistem special adaptat de „balize inteligente” conectate la dispozitive acustice submarine, avionul fiind găsit la o adâncime de 1.000 de metri. Nu este clar deocamdată dacă acelaşi sistem ar putea fi folosit în apele mult mai adânci ale Mediteranei în care s-a prăbuşit aparatul EgyptAir. Cutiile negre s-ar putea afla la o adâncime de până la 3.000 de metri, la limita razei în care pot fi localizate semnalele emise de cutiile negre.