Submarinul aparţine Ministerului egiptean al Petrolului şi a plecat duminică dimineaţa către respectiva zonă din Marea Mediterană, la circa 290 de kilometri de coastele oraşului Alexandria.

La rândul său, preşedintele comisiei egiptene care investighează accidentul, Ayman el-Muqadem, a declarat că resturile avionului, care sunt recuperate de echipele de pe navele care participă la operaţiunile de căutare, vor fi depozitate într-un hangar al aeroportului din Cairo, în vederea efectuării expertizei. Referitor la cutiile negre, responsabilul egiptean a menţionat că nu există niciun indiciu cu privire la locul precis unde s-ar putea afla acestea, perimetrul de căutare fiind foarte larg, operaţiunile desfăşurându-se deocamdată pe o rază de 65 de kilometri, zonă ce ar putea fi extinsă.

Navele trimise în zonă au recuperat până în prezent resturi umane, fragmente din avion, bagaje şi obiecte personale ale victimelor. La bordul avionului se aflau 56 de pasageri, dintre care 30 de egipteni şi 15 francezi, şapte membri ai echipajului şi trei agenţi de securitate.

Conform informaţiilor disponibile până în prezent, în timp ce zbura la o altitudine de croazieră de aproape 12.000 de metri, avionul a făcut succesiv două viraje strânse şi apoi a pierdut brusc altitudine ajungând rapid la circa 4.500 de metri, de unde a continuat coborârea, iar la altitudinea de aproximativ 3.000 de metri a intrat în picaj şi atunci s-a pierdut contactul radar cu aparatul. Înaintea pierderii acestui contact, datelor transmise automat de sistemul ACARS (Aircraft Communication Addressing and Reporting System) au semnalat fum la bord.

Totuşi, autorităţile egiptene şi experţii în aviaţie au subliniat că este prematur să se avanseze posibile concluzii şi orice ipoteză este de luat în calcul, de la o defecţiune tehnică şi până la un sabotaj ori un act terorist.