Josefin Thorell, purtător de cuvânt al IKEA, a confirmat că firma intenţionează să vândă în Europa 27 de parcuri de retail, dar nu a vrut să precizeze valoarea estimată a tranzacţiei. În Germania se găsesc 12 dintre parcurile de retail ce urmează să fie vândute, restul fiind în Cehia, Polonia, Suedia, Franţa, Finlanda şi Elveţia, a precizat Josefin Thorell.

După finalizarea tranzacţiei, IKEA va mai avea în Europa 25 de parcuri de retail.

Purtătorul de cuvânt al Cushman & Wakefield a refuzat să comenteze informaţia.

Cumpărătorii investesc masiv în centrele comerciale din Europa, pentru a beneficia de redresarea regiunii şi majorarea valorii proprietăţilor imobiliare. Anul trecut s-au vândut centre comerciale în valoare de aproximativ 69 miliarde de euro, cu 31% mai mult decât în 2014, conform datelor CBRE Group Inc.

IKEA Group, care operează majoritatea centrelor IKEA pe plan global, are ca obiectiv vânzări anuale de 50 miliarde de euro până în 2020, prin extinderea reţelei de magazine, a ofertelor online şi lansarea de noi colecţii. De asemenea, marile pieţe emergente, inclusiv India, ar urma să fie o sursă importantă de majorare a veniturilor grupului suedez.

Retailerul, ale cărui vânzări sunt considerate un barometru al consumului mondial, are 315 magazine în 28 de ţări, cele mai mari pieţe ale sale fiind Germania, SUA şi Franţa.