Industria auto a fost lovită de câteva scandaluri uriaşe în ultimele luni. Cel mai cunoscut este cel în care a fost implicată Volkswagen, companie care a trişat atunci când au fost efectuate testele care indicau emisiile maşinilor. Pentru a realiza acest lucru, s-a folosit de un software special care era instalat în calculatorul de bord al tuturor autovehiculelor diesel produse între 2008 şi 2015. Acesta era capabil să identifice perioadele în care o maşină era supusă unui test luând în considerare patru factori: poziţionarea volanului, viteza maşinii, durata de funcţionare a motorului maşinii şi presiunea atmosferică.

În timpul testelor, software-ul făcea posibil ca motorul să intre într-un mod diferit. Mai exact, acesta nu funcţiona la capacităţile optime, iar emisiile se încadrau în acest fel în limitele impuse de autorităţile din America. La scurt timp după ce oficialii companiei au recunoscut totul, au început imediat să apară zvonuri conform cărora şi alţi producători s-ar fi folosit de elemente interzise. Astfel se pare că Mitsubishi se numără printre companiile care au trişat în timpul testelor.

Conform unei declaraţii de presă, angajaţii Mitsubishi ar fi efectuat testele pentru verificarea consumului într-un mod necorespunzător, încălcând şi legea din Japonia în acest fel. Numărul total al maşinilor afectate ar fi în jur de 625.000, fiind implicate nu mai puţin de patru modele. Două dintre acestea (eK Wagon şi eK Space) au fost construite şi comercializate de Mitsubishi, în timp ce alte două (Dayz şi Dayz Roox) au fost create pentru Nissan.

Din câte se pare, Mitsubishi nu ar fi plasat greutatea corespunzătoare în maşini timpul testelor, iar în acest fel, consumul părea mai mic decât era în realitate. Totul a ieşit la iveală în urma unei investigaţii interne, demarată după ce Nissan le-a cerut celor de la Mitsubishi să revizuiască rezultatele testelor. Chiar dacă situaţia nu este la fel de rea va în cazul Volkswagen, oamenii sunt sensibili la asemenea ştiri în prezent, iar acţiunile companiei ar putea avea de suferit în următoarele zile.