Dacă cel mai mare producător auto european va primi o amendă fără precedent de la Guvernul american, pentru softul care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, consecinţele sociale pentru angajaţii VW din SUA şi Europa ar putea fi „dramatice”, a avertizat şeful consiliului angajaţilor VW.

„Sperăm foarte mult că autorităţile din SUA vor ţine cont de aspectele sociale şi de cele legate de forţa de muncă”, a afirmat, marţi, Bernd Osterloh, la o întâlnire la care au participat aproximativ 20.000 de angajaţi Volkswagen, la sediul central din Wolfsburg, Germania.

Tot la acea reuniune, directorul general al VW, Matthias Muller, le-a declarat angajaţilor că va fi nevoie de câţiva ani până când vor deveni clare toate consecinţele scandalului motoarelor trucate.

În SUA, VW ar putea fi amendat cu până la 48 miliarde de dolari (53 miliarde de euro) pentru încălcarea reglementărilor de mediu.

Pe plan global, Volkswagen are 120 de fabrici la care lucrează peste 600.000 de angajaţi, inclusiv 270.000 în Germania. În SUA, la uzina Chattanooga, din Tennessee, sunt aproximativ 2.200 de angajaţi.

Săptămâna trecută, Bernd Osterloh a anunţat că Volkswagen va plăti angajaţilor bonusuri pentru 2015, în ciuda costurilor legate de scandalul emisiilor.

„Schimburile suplimentare şi orele lucrate peste program au fost ceva obişnuit în 2015. Şi angajaţii au fost alături de companie în cazul Dieselgate (scandalul emisiilor)”, a explicat Bernd Osterloh, într-o scrisoare adresată angajaţilor VW.

Osterloh susţine că, împreună cu directorul general al VW, Matthias Mueller, a stabilit ca angajaţii locali — aproximativ 100.000 — să fie recompensaţi cu bonusuri, a căror valoare urmează să fie stabilită.

Anul trecut, angajaţii locali de la fabricile VW din vestul Germaniei au obţinut fiecare un bonus de 5.900 de euro.

Oficialii Audi, divizia de lux a VW, au informat că vor plăti în medie angajaţilor de la fabricile din Ingolstadt şi Neckarsulm un bonus de 5.420 euro (5.890 dolari), în scădere de la 6.540 euro în 2014.

Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit în 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 miliarde de euro din capitalizarea bursieră. Anul trecut, Volkswagen a informat că a pus deoparte 6,5 miliarde de dolari pentru a face faţă costurilor scandalului emisiilor.

Grupul Volkswagen este implicat într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. La rândul său, Audi a recunoscut că în cazul său 2,1 milioane de maşini pe plan global au fost echipate cu acel software care permitea vehiculelor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor dar nu şi în timpul operaţiunilor normale.